luni, 19 ianuarie 2009

sa omori o pasare cantatoare

"Dar eu, fiind sarac,
nu am decat visele.
Am imprastiat visele
la picioarele tale;
calca usor
caci pasesti
pe visele mele"

am petrecut ziua
in compania prietenilor.
astfel, sunt putin fara griji
ca si cum nu stiu ce
ma asteapta in viata si
putin bine dispus, ca atunci
cand astepti sa ti se intample
ceva frumos. aceasta masura
a lasat loc in celalalt taler
unor ganduri de impacare.

distanta la care sunt acum
fata de tine, a inceput sa
imi para tolerabila.
si linistea de a te regasi aici
imi sopteste sa nu ma apropii
mai mult. dupa mine, esti libera
sa strabati aceasta distanta
oricand vei dori caci esti stapana
peste propria ta libertate
si peste a mea. acest din urma
motiv ma inconjoara cu teama ca
un refuz categoric m-ar arunca
in intunericul din afara.
iti scriu mult admirata doamna
pentru a te ruga
sa ma cruti de o asemenea
soarta si sa-mi ingadui sa vin aici
si maine, si peste o iarna, si peste
un an si mai tarziu, cat timp
supusa ta inima imi mai bate
in piept.

nu te teme de mine. nu iau nimic
mai mult de la tine decat ceea
ce le oferi tuturor. desigur,
daca ai vrea sa ma chemi mai
aproape as fi poate mai fericit.
desigur, pentru ca tu sa fi fericita,
ceea ce aleg, poate ar fi mai bine
sa nu ma chemi deloc. stiu ca cei
iubiti sunt mai buni si mai frumosi
dar vai celor care nu au nici ceea ce
am eu. pentru mine, maine este
dincolo de prapastia neprevazutului,
iar ieri se ingramadeste in spatele
meu ca un munte de griji. lasa-mi
poteca ingusta a acestor cuvinte si
aerul curat al inaltimii sentimentelor
pentru tine si voi putea continua sa
inaintez, pas cu pas, sprijinindu-ma
de piatra rece, catre nicaieri.

si daca iti voi cere sa-mi raspunzi,
si daca iti voi cere sa ma iubesti,
in fine, daca voi deveni iarasi
de nesuportat, te rog
mult admirata doamna sa nu imi
raspunzi si sa ma ierti.
vei crede poate cu bunatatea ta
ca mi-ai face un bine daca m-ai
indemna sau imbranci sa-mi
gasesc fericirea in alta parte.
daca vei crede astfel te rog
sa ma vezi ca o pasare mica
pe o ramura din fata ferestrei,
cantand din tot sufletul si sa nu ai
inima sa ma alungi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu