vineri, 30 ianuarie 2009

la margine

Ce se intampla cu oamenii pe masura ce imbatranesc ?
De ce au nevoie sa se refugieze in lucruri, preocupari,
conceptii ? Sunt atat de complicati. Oare nu stiu ca
cele mai de calitate rezultate le au cand nu isi fac griji,
cand se implica cu pasiune, cand uita de consecinte, cand
iubesc pe toata lumea ? Sau poate ca le e teama, iar
orasul intunecat este un monument al capetelor
plecate, al ochilor fardati, al burtilor umflate, al cainilor
speriati, al dintilor stransi, al pumnilor ascunsi, al
singuratatii, al banalitatii mandre, un oras monstru.
Si cel mai monstruos e jocul de-a seriozitatea. Mai urat
decat lipsa de gust, decat entuziasmul primitiv, decat
dorinta de a lua si de a avea, decat invidia, decat
rautatile facute pentru ca te simti rau, decat
zgomotele, decat culorile inchise ale hainelor cu care
femeile frumoase se protejeaza de atentia
necunoscutilor, decat pasul grabit, decat fuga dupa ceva
in general, decat mine. Mi-e teama ca nu imi ramane
decat sa ma las in voia unor iluzii, nu pentru ceea ce
promit care poate ca e inutil si urat, ci pentru ca te ajuta
sa uiti imperfectiunea lumii. Si trebuie spus ca lumea din
Europa asa-zis civilizata este de nenumarate ori mai
monstruoasa cu hainele ei colorate, cu manierismul,
cu toata lumea tacand atunci cand ceva merge prost,
cu zambetele seci, cu aroganta si cu goana dupa
progres, cu valorile nationale mult umflate, cu
usile inchise si orele de intalnire respectate la minut.

Mi-ar fi placut sa iti mai scriu povestea, dar inima mea a
luat multi pumni azi. Nu vreau sa-mi amintesc ca nu te
intereseaza. Si as putea sa mai pierd o noapte ca sa storc
putine cuvinte cat de cat melodioase insa mi-e teama sa
cedez fara voie, de exemplu sa mor si sa nu ma mai intorc
deloc aici unde sa sper ca te intalnesc prin cuvintele mele.
Asa ca lipsesc de la intalnire si stiu ca nu o sa observi.
Maine o sa sper din nou si asa o sa mai treaca o zi din viata.

In iubirea mea e din ce in ce mai putina libertate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu